zaterdag, april 28, 2007

what a day

it was today
gewerkt tijdens rugby wedstrijd, zeer druk maar zeer leuk (as usual), bristol wederom tegen gloucester(gloucester gewonnen), alle ingrediënten voor 'n ontspannen avond...dacht ik.
Quentin was ook aan't werk en hij speelde vroeger rugby, alwaar hij 'n C1-C2 breuk had opgelopen (gebroken nek). Nu, ergens tijdens de laatste uurtjes waren er een stapel dozen op 'm gevallen en terwijl hij die trachtte te ontwijken heeft hij iets verkeerd gedaan. Ik zag 'm niet meer en toen ik mij ging afmelden lag hij op de grond in het kantoor. Na enig gebabbel leek het me dat hij een zenuw klem had, ik ben bij 'm gebleven terwijl de manager de ambulance gebeld heeft en tot ze hem ingeladen hadden en vertrokken waren. Het bleek dus idd een geknelde zenuw, maar owv zijn geschiedenis van gebroken nek namen ze geen risicos, mee naar 't hospitaal dus.
Goed, ik werd betaald verzekerde de manageres mij, ik wandel naar huis. Op een gegeven moment op mijn weg naar huis, moet ik een brug over, over de Avon (rivier) en ik zie dat aan de andere kant een heel stuk oever in de fik staat.
Ik bedoel dus wel degelijk: in de fik. Enorm veel rook, veel vuur en door de stevige bries werd al dat vuur dus ook opgeflakkerd. Enkele bomen op de oever begonnen al vuur te vatten en ik liep er langsdoor twijfelend of ik de brandweer zou bellen of niet. Ik heb getracht 'n klein vuurtje uit te maken, maar al snel werd het me duidelijk dat het vuur zich in de (droge) onderlaag van het gras bevond en niet uit te stampen was. Brandweer gebeld en die waren er in 5 minuutjes, intussen al heel wat oever zwart en de wind zweepte de vlammen maar op. Enfin, die mannen blij da'k gebeld had en een kwartier later kon ik eindelijk thuis komen, en een douche nemen om de rookgeur van me af te wassen en lekker met annelies een filmpje te kijken:)

Busy day it was, k moest trouwens effe denken wat het alarmnummer is hier in UK, 100 is't niet, 112 is Europees en 't bleek 999 te zijn, bij deze weer wat geleerd;)

Groetjes
R.O.B.

Geen opmerkingen: