woensdag, januari 10, 2007

The night it snowed in Bristol!!!


nee, grapje:) vooralsnog maar één of twee keer gevroren hier in Bristol, jammer hé :)
blijven hopen!

En wat kunnen we zoal vertellen...wel, we kunnen vertellen dat ik van mijn tak gemaakt heb bij Blue Arrow...ik had een voltijdse gekregen in een ziekenhuis ergens in Bristol tegen 6£ per uur, behoorlijk loon dus voor een week, en 't zou nog wel es kunnen dat het meer weken werden. Ik ging maandag (khad die gekregen in't weekend, nadat een rugby-match afgelast was wegens verzopen veld...jip...'t stond echt wel blank) terug om details te vragen betreffende contactpersonen enzo. Ik kreeg toen te horen (en ik parafraseer zo goed mogelijk om het moment te vatten waarop ik besloot "nu is't genoeg"): "hospital? No that is cancelled, a week ago, Adam should know that (weekend-man), I can't help you, but I 'll call you later today".
Toen besloot ik om beleefd mede te delen dat ik zeker was dat ie niet zou bellen, en dat ik graag wel werk zou hebben kwestie van toch ook het leven te kunnen betalen. Dat ikzelf (en anderen) ons "kas" hebben afgedraaid om hun de eerste prijs te laten winnen van sodexho international en dat enige waardering wel op zijn plaats zou zijn, vooral in de vorm van beleefdheid (niet afschepen) en werk.
De man (Nigel) was een beetje verschoten en ik ben dan gewoon vertrokken, behoorlijk gefrustreerd uiteraard. Dan toch maar besloten om ander werk te gaan zoeken, respectievelijk formulieren van Boots (apotheek annex Britse Kruidvat), spar (u kent het wel) en Fresh & Wild (gezonde supermarkt waar ze een team manager zoeken) gehaald en ingevuld en terug ingediend.

Dien avond dan iets gaan drinken met Charlie, Maria en Simon (lief Maria)in "the Hatchet" Bristol's oudste pub, van rond de jaren 1600, lijkt een beetje op bokrijk huisjes, en best wel gezellig! Het clientèle is metal...hard core metal en nog hardere core metal (voor de leken...zwart lang haar, dito kleren met SM juwelen en loeiharde brulmuziek...heerlijk;))K was er al eens eerder geweest met Charlie, en men kan daar ook goed poolen. We zaten net lekker met z'n allen te babbelen toen een mijnheer toekwam en vroeg of we niet mee wilden doen met een "pub quiz"...daar zeggen we niet neen tegen, zeker als de prijs 8 pints (paaints) is en we maar met vier waren (één pint kost zo'n 2,40£ oftewel 3,60€). De quiz bestond uit muziekvragen, algemene kennis vragen en vragen over "Carion Films" (blijkbaar een filmreeks, k weet niet of het juist geschreven is)...zeer amusant, vooral omdat wij als toevallige stamgasten terecht kwamen in een "quiz clubje" en het nog niet zo slecht deden, we waren derde geworden! Hadden we maar ooit van die soort films gehoord... :)

Vandaag dan op wandel gegaan naar betaalde arbeid, en k dacht: "laat ik nog es naar Blue Arrow bellen, wie weet is er wel werk" en hoezee, kheb 'n beetje werk losgepeuterd :). Op de terugweg werd ik tegengehouden door een jongedame van een "goed doel" die om centjes vroeg. 'k moest ermee lachen en meldde haar dat ik helaas geen centjes had aangezien ik ook geen werk had verricht deze week. Ze vond dat wel amusant en we waren vertrokken voor een babbel van een half uur. Komt er op neer dat de organisatie waarvoor zij werkt mensen zoekt om te "ronselen" op straat tegen een loon van 5,50£ per uur (voor de eerste vier weken, daarna tegen 7£ per uur...bij blue Arrow krijg ik 5,35£ of 6£ afhankelijk van wat ik doen moet) voltijds en steevast in "team". Klonk me wel leuk, k heb ook wat info gekregen over de projecten die ze doen (Ghana zit er tussen :)) en aangezien ik al hopen vrijwilligers werk gedaan heb zowat overal heb ik dan mijn gegevens doorgespeeld aan dat meiske...(of ze nu gewoon mijn telefoonnummer wou en dat dus op een slinkse manier verkregen heeft of dat ze écht dat gaat doorgeven aan haar baas...time will tell :)) Men zou mij bellen voor het weekend, dus dat is morgen of vrijdag...aangezien ik ervaringsgewijs wel goed stond hoop ik dat te kunnen uitspelen om mss een team te leiden of zo...we zien wel wat het geeft, àls ze bellen :)


Voorlopig alles knus en wel, Annelies is een poging aan't doen om haar papers af te krijgen en we krijgen onze tijd hier wel om ;)
In februari krijgen we bezoek van vriendjes, zoals daar zijn Bram, en Brigitta en Wouter!!!

beye beye!!
ps: geen enkele keer "enfin" gebruikt, goe hé:)

Geen opmerkingen: