dinsdag, januari 23, 2007

van Châteauneuf du Pape tot Commis-chef


jah we hebben weer wat afgewerkt vorige en deze week:) De avond dat ik hoorde de job niet te hebben bij concern universal was ik aan't werk in @Bristol. (voor de geïnteresseerden, ziehier de link http://www.at-bristol.org.uk)
Leuk opdienwerk en heerlijk eten (de lam was gemarineerd in cola...blijkbaar maakt dat de lam extra zacht en zoet, heeeeerlijk!)en de dag erna wederom daar aan de slag. Een IT bedrijf had een nieuwjaarsreceptie georganiseerd en wij verzorgden de bediening. Toen we alles aan het opzetten waren kreeg ik de functie om da wijnen te ontkurken. Naast een Pinot Gris, en een Pinot Noir waren er ook een aantal kisten met...tadaa, Châteauneuf du Pape...voor de leken, een zeer begerenswaardige wijn die ook nog lekker is. Het ontkurken resulteerde in een snee in mijn vinger wegens het loden beslag rond de hals, maar het was een genot deze heerlijke wijn te ruiken en te mogen ontdoen van zijn kurk. Ik vermoed wel dat al die IT-ers geen flauw benul hadden van de waarde van de wijn, maar soit:). 's avonds weer lekker gegeten, we kregen zelfs tiramisu die over was en ze was behoorlijk goed! Die kok die daar werkt is heel goed:). Jammer genoeg heb ik geen fles 'du Pape' mee gekregen (er waren er een 5-tal over), want ze gingen terug naar de groothandelaar...wat ik snappen kan:).

Vandaag ook gewerkt in 'the evening post', Bristol's krant (linkie: http://www.thisisbristol.co.uk) en 'k verzorgde samen met de kok een "executive lunch". M.a.w. de big-shots (grote bazen) slijmden zichzelf op bij een grote klant tijdens een lunch. Verhalen over buitensporige reizen, dure huizen en bedragen op bankrekeningen vlogen me om de oren, k heb me moeten inhouden zodat ik geen stomme opmerkingen zou geven:), ma 't is gelukt!:)
Deze avond moest ik werken bij Bristol FC, nie veel te doen maar wel leuke collega's dus gemakkelijk en leuk:).

Het klagen bij Blue Arrow heeft precies wel wat vruchten afgeleverd. Toen ik een timesheet (urenblad) ging halen sprak Simon mij aan met de vraag of ik niet geïnteresseerd was om 'commis-chef' of 'sous-chef" te worden, ik zou dan meer verdienen (6-7£ per uur), maar ik moet dan wel mijn eigen "whites" (wit uniform) hebben. Ik was verbaasd en vroeg wat zo'n "commis" en een "sous" moeten doen. Hij zei dat je dan (commis-chef) het hulpje van de chef zijt en eigenlijk hetzelfde doet als een catering assisstant alleen moet je af en toe ook koken (dat heb ik dus al op bepaalde plaatsen gedaan). Een sous-chef moet vooral koken (op bevel en instructies van de chef). K vroeg waarom hij dacht dat ik dat zou kunnen doen en hij zei dat ik (volgens evaluaties van de "clienten" van Blue Arrow) meer betrouwbaar en kundig was dan de meeste die hij kende en er is een opening bij die functies. Allemaal mooi gevleierei, maar ik stelde mijn eisen: ok, ik wil dat doen op voorwaarde dat ge mij kunt garanderen dat ik minstens één maand voltijds werk heb (redenerend dat als ie dat kon garanderen ik wrsl wel meer dan één maand voltijds werk zou hebben). Hij snapte dat en k heb 'm vandaag nog gebeld en hij is er blijkbaar mee bezig om te zien of er werk genoeg is.
als dat zo is, ga ik mijn "whites" kopen, ik heb van simon een adres waar een set "whites"(men noemt dat zo in 't Engels, kan ik ook nie aan doen:)) 20£ kost dus dat is dan wel snel terugverdient.

Bon:) U bent weer op de hoogte
't is hier lekker koud met sneeuwverwachtingen deze week, dus ik ben ten zeerste benieuwd of het effectief zo zal zijn, indien het zo zal wezen, dan zal u het lezen in de volgende post!

Adios!
R.O.B.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,

Zo te horen is er weer wat geld in het laatje en als dat zo doorgaat word je nog een hele keukenpiet,
dat is dan mooi meegenomen.
Ook hier is de koude ingetreden, morgen wordt het nog eens een echte vriesdag, voor de rest loopt alles zijn gangetje.
groetjes tante lieve