zondag, maart 04, 2007

...and justice for all! op z'n Brits dan toch + 'n heuse echte ski lodge!


Een goede dag aan u allen, waarde lezers:)
wat 'n weekend zeg...zaterdag overdag nog maar eens gaan werken bij Bristol City FC die tegen Northampton moesten spelen, ze hebben gewonnen zelfs!
Toen ik aankam op het werk zag ik dat er maar drie oud-gedienden waren, zijnde Gareth, Quenten en ik zelf. de rest was ofwel personeel van het stadium zelf (2) of nieuwe Blue Arrow mensen die nog nooit in die bar gewerkt hadden, of maar één keertje of zo. Het gevolg was dus dat we die mensen alles moesten uitleggen, helemaal geen probleem. U moet weten, dat werk is heel leuk, maar het is belangrijk dat iedereen weet wat er gebeurd en iedereen ook doet wat ie moet doen en werk niet alleen ziét maar het ook doet, het wordt vaak hectisch en chaotisch als dit niet het geval is. Alles verliep relatief vlot tot aan het begin van de wedstrijd. Gaboor en Desmond wisten niet goed wat er moest gebeuren dus ik legde hun uit dat ze een vuilzak en een emmer moesten nemen en de tafels (staan-en zittafels) moesten gaan opruimen. Ik gaf Desmond een spray en een doekje voor de tafels af te vegen, ma hij had er niet veel zin in, en kloeg. Ik ben begonnen aan de toog op te ruimen en toen ik klaar was zag ik dat Desmond niks had afgeveegd en gewoon "de player" (stoere gladde jongen) aan het uithangen was. De rest was hard aan't werken en ik vroeg al lachend of hij niet mee kwam werken, wat hij wel deed, maar 't is iemand die liever lui dan moe is. We moesten stoelen verplaatsen en ipv ze te verplaatsen stapelde hij ze gewoon op elkaar en liet anderen (waaronder mensen die een stuk minder sterk zijn als hem) de boel verslepen. Quenten was hier al lastig om geworden tegen hem en hij wandelde gewoon weg naar de toog. Ik ging even later achter hem aan en zei speels: "did enough hard work for today have you?", hij vond dit niet zo grappig, maar negeerde me voor de rest.
Dan kwam half-time er aan, traditioneel wil dat zeggen dat we van de cider (Blackthorn voor de geïnteresseerden) en het bier (Carling) 100 halve pints (paaints) klaarmaken zodat we die in de komende immense drukte niet helemaal meer moeten vullen. We begonnen er aan, en de heer Desmond (Des voor de vrienden) kon het niet nalaten van de hele, maar dan ook de hele tijd commentaar te geven over het nut van zo'n operatie. Na zo'n 40 halve pinten stopte hij dan ook met de commentaar dat 'm geen plaats meer had. Ik begon te lachen en zei dat 'm de lege bekers dan mss maar terug in de doos moest steken of op de toog zetten zodat 'm aan zijn 100 zou komen. Hij deed did tergend traag en natuurlijk,toen het tijd was voor half time, zetten hij nét zijn laatste torentje bekertjes op de toog ('t waren er zo'n 20 en de resterende tijd was 10 minuten). Soit, ik vond 'm best wel grappig, en we begonnen aan de race. Half-time was bijna gedaan en buiten een 100-tal mensen was er niemand meer in de zaal. Ik zag dat Gaboor en Desmond gewoon wat stonden te babbelen en niet van zin waren iets te doen. Chrissy (werkt voor Bristol City FC) zei al dat ze moesten gaan opruimen, maar Desmond besloot te zeggen dat dit geen nut had omdat er nog mensen in de zaal waren. Ik merkte droogjes op dat hoe sneller dat proper is, hoe sneller we kunnen eten en naar huis kunnen gaan. Op dat moment was ik geïrriteerd, want de kerel begon m'n voeten uit te hangen. Bon, Gareth besloot 't zelfde te zeggen, maar met wat minder tact, en ging een vuilzak halen. Desmond kwam klagen tegen een meisje waarmee ik aan de kassa stond en de conclusie was dat Gareth geen recht van spreken had want hij is geen team leader of zo. Ik draaide me om, redelijk boos, en zei dat dit misschien wel zo was, maar dat de man wel 'n punt heeft dat Desmond 'n luie zak is en 't nu wel tijd wordt dat ie iets gaat doen. Gaboor merkte mijn frustratie op en zei dat ze 't gingen doen, Desmond draaide zich om en kreeg van Gareth een vuilzak nogal hardhandig tegen zijn borstkas gedrukt. Gevolg: gekwetste ego's. Een discussie van jewelste tussen de twee, duwen en trekken (terwijl ze nog achter de toog stonden en er nog mensen drinken aan't bestellen waren). De bar manager (John) had het min of meer gevolgd en zei tactvol tegen Desmond: Fuck off, get out of behind the bar and start cleaning! Desmond is dan mopperend begonnen met Gaboor alles te laten doen en te klagen, tot John hem en Gareth naar de Manager riep (Paula).
Tot daar het voorval:). Waarom vertel ik nu dit? Wel, het manneke Desmond heeft besloten klacht in te dienen bij Blue Arrow tegen Gareth (en tegen de man die daar in't weekend werkt omdat die volgens hem niet genoeg gedaan heeft gisteren om de zaak op te lossen) en beweert dat Gareth hem twee keer geslaan heeft. Hij eist de CCTV (closed circuit TeleVision) beelden op als bewijs etc. Dus deze morgen ik telefoon: of ik naar Blue Arrow kon komen om een verklaring af te leggen samen met Quenten over wat er gebeurd is. Wij dit dus gedaan, en de conclusie was dat het vrij duidelijk is dat Desmonds ego nogal hard gekwetst is, nuja...hij was dan ook 'n 'player';)
Benieuwd wat er nog van gaat komen, vandaag (nu zelfs) zou die Desmond in't kantoor moeten zijn en gaat Adam (Blue Arrow man van 't weekend) hem confronteren met onze op papier staande verklaringen.

soit, tot zover de werk-perikelen:) ik ben bijtijds ook liever lui dan moe;) dus zoveel moet ik niet zeggen, alleen ja, die Gareth is nogal een sukkeltje en een easy target, dus verdedigen geblazen.

Gisterenavond zijn we ook naar Oceana geweest. Er waren ekele doven verjaart en die gaven een feestje in de 'ski lodge' zaal. Best wel gezellig enne, als je uitgaat in't weekend hier...ongelofelijk hoeveel mensen er compleet verkleed bijlopen. Maar dan scouts-achtig verkleed hé, dus als olifant, als piraat, als salsa danseres, als darth-vader, etc etc etc, Engelsen genieten daar van blijkbaar om zo uit te gaan, en 't heeft wel iets:) 't is eens iets anders dan opgedirkte mensen overal:).
't was heel gezellig en toch niet echt laat, doch de cider heeft rijkelijk gevloeid, dus dat opstaan om naar Blue Arrow te gaan deed toch 'n beetje pijn aan mijn goesting;)

En België kom ik nog maals begroeten, vermoedelijk de 31ste maart tot 6 april of zo. Annelies heeft een congres in Nederland op 8 april, dus dan kunnen we nog 'n paar daagjes knuffelen;)

Vele groetjes en aan mijn familie, bedankt om geregeld commentaar te geven;)
R.O.B.

Geen opmerkingen: