zaterdag, maart 24, 2007

yes I'm still alive











and kicking!
even een updateje, 't is effe stil geweest want het is nogal druk werkgewijs en er is niet zo heel veel gebeurd dat de moeite waard is om deze webspace te bevuilen:). Ik kijk uit naar mijn shot België binnenkort! 'k wil nog eens in een land zijn waar ze aan de juiste kant van de weg rijden en waar de café's open zijn tot de laatste betalende klant vertrekt:) én vooral waar die café's degelijk bier verkopen! Hoewel, cider is mss geen bier, maar verdorie lekker:).

Ja 'n half jaar Engeland, misschien wel even tijd voor 'n evaluatietje.
Ik kwam naar hier met geen of weinig verwachtingen over hoe het zou zijn, en ik verbaas me er over dat het al een half jaar is dat we hier wonen. Voor ons beiden is het een oefening, een test, en we leren onszelf beter kennen en de wegen die we uitwillen. Het 'op jezelf wonen'(ook al is het met twee) is verfrissend en ontnuchterend tegelijk. Maar, nu over Engeland zelf:), leuk aan Engeland vind ik de beleefde cultuur, het respect voor individuele vrijheid (idd contradictorisch aan de camera's) en de trots van het volk zelf. Minder leuk vind ik dat de ziel uit dit land gezogen wordt door allesoverheersende vrije-markt economie. Ik ben geen Marxist, maar hij had wel gelijk, Engelsen zijn een hard volk, en ze weten dat het met klagen niet vooruit geholpen wordt. Minder leuk zijn ook de pub uren die nogal vervelend zijn en vooral de hoge levenskost. De gezondheidszorg is hier ook niet alles.
Op zich vind ik het leuker om in België te wonen, al was het maar omdat daar familie en vrienden zijn, maar ook voor de cultuur. Het gaat er bij 'ons' heel wat gemoedelijker aan toe volgens mij. Nu dat kan ook subjectief zijn :).

Enfin, dat was het weeral, tot een volgende sessie, dat zou dan mijn 60ste blogpost moeten worden!
R.O.B.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

allez, dan weet ik nu waar ik in het vervolg mijn vuilzak kan uitkappen. groetjes tante Lieve

Rob M. zei

dan hebben die camera's toch nog nut:)