donderdag, maart 01, 2007

March is here and so long Bristol City, Rovers won!


jaja, Bristol Rovers hebben de terugmatch gewonnen! met een magere 1-0, doch de dronken city supporters waren er toch niet zo heel gelukkig mee. Charlie en ikzelf moesten werken in het stadium van Bristol City FC waar ze een scherm hadden opgetrokken en fans kwamen kijken (want het stadium van de Rovers is nogal klein) naar de wedstrijd.
Leuke avond, want het was redelijk druk en er heerstte zo wat een feesttstemming...tot de Rovers scoorden natuurlijk:)
Ze waren heel content van ons, we hebben de bar en de teleurgestelde fans goed onder controle gehouden! fijn zo dus:)

Rest er niet zo heel veel te zeggen natuurlijk, werk, arbeiten, trabajo, travailler, work, etc, gelukkig voldoende. Wel niet altijd even leuk, niet dat het niet leuk is, maar deze week werk ik ergens in een kantine in een groot verzekeringskantoor genaamt clerical medical te Bristol. Het vaste personeel dat daar werkt is ... tja...hoe kan je zo iets zeggen zonder mensen te beledigen? Ze zijn niet echt "wakker"...getuige hetvolgende voorval.
Zodra het restaurant gesloten is wordt er opgeruimd. De vaste krachten begonnen routineus aan het poetsen van de serveertogen waar nogal wat rest eten op ligt (kruimels, rijst, frietjes...etc) ik begon dan maar aan de vloer voor de togen (waar de klanten komen) en had die geborsteld. Ik besloot die ineens ook te dweilen, want ik kon toch niet achter de toog omdat ze daar nog aan't poetsen waren, en twee keer borstelen zag ik niet zitten. Ik rolde het karretje met de dweil naar buiten en werd prompt teruggefloten door een van de werkneemsters. Ze zei dat ik eerst de vloer moest vegen achter de toog, de vloer vooraan was voor 't allerlaatste. Ik maakte haar vriendelijk duidelijk (tot wel drie keer toe) dat het niet zo slim was om die vloer reeds te borstelen aangezien zij nog bezig waren aan de togen en al die kruimels en rommel daar toch op zouden vallen. Ze negeerde me na de derde keer en effe later kwam een tweede vrouw hetzelfde zeggen en kreeg hetzelfde antwoord van mij (wat had u gedacht;)). Ik vroeg me werkelijk af op een bepaald moment: ik spreek toch wel Engels hé? Even later kwam de toezichthoudster me vragen of ik toch niet wou beginnen met de vloer. Ik meldde haar dat ik dat dan wel zou doen, maar slechts één keer, en niet meer. Ik doe de vloer en ik had 'm net gedaan toen de eerste mevrouw me zei: je hebt de vloer niet gedaan.
echt...:d ik meen het, dat zei ze. natuurlijk was dit mijn antwoord, vertaal maar zelf waar nodig: sorry, but you know I did the floor because I had to tell you three times why I wouldn't do it. I also said that I 'd do it once, so if you want it done again you do it yourself, I will start on mopping the floor in the front of the counters.
en...idd ze heeft het zelf gedaan..al grommelend;)
hehehe
victory is mine!;)

volgende week vervang ik iemand in een advokaten kantoor (beachcroft Wansborough), en die job is wel heel uitdagend, dus ben benieuwd:).
de week erna wederom min of meer voltijds werk in een ander advokaten kantoor (hangt van avond werk af) en dan hoop ik rond de 29-30-31ste maart een bezoekje aan België te brengen voor ongeveer 'n weekje. Ik heb Charlie gevraagd of hij niet mee wil, maar aan gezien de man van de lagere Engelse klasse is, is dat nog niet helemaal zeker, geld kan nogal eens een issue zijn.

zo, dat was 't dan al weer, groetjes vanuit Bristol!
R.O.B.

Geen opmerkingen: