donderdag, oktober 05, 2006

all right mate, can I help you?

Vandaag de volgende sollicitaties binnengedaan. Eentje is een sjiek restaurant waar ze ’n barman zoeken (jeah!) en een ander is een sjieke wijnwinkel alwaar ze een verkoper zoeken die iets van wijn en bier kent (jihaa)...ben benieuwd. De job in de sociale sector staat ook nog op de planning, alleen heb ik de verantwoordelijke hiervoor nog niet kunnen bereiken, ’t mens werkt maar halftijds en kortom, ze was er nooit als ik er was, maar maandag zou ze er zéker zijn Net zoals het internet al een tijdje “zéker” gaat komen? Ja dat is hier dus ook een soep, nuja, zolang we overburen hebben met internet lukt het wel om in contact te blijven met het thuisland, alleen ja...’t is een beetje stelen hé? Niet? Niemand? Ok, dan niet In ieder geval zou het toch leuk zijn als we niet elke keer naar de slaapkamer moeten om internet te hebben...

Nu het zoeken naar werk op z’n beloop is ga ik eens beginnen zoeken naar een bandje om in te drummen, k heb al contactgegevens van een aantal mensen die een drummer zochten, alleen ja, ik héb geen drumstel hier hé. Die mensen zijn natuurlijk aan’t werk enzo dus ik ga eens vanavond terugbellen, eens horen hoe het zit, wie weet zit hier wel een degelijk bandje tussen. Annelies begint ook vlot hare weg te vinden in het Bristolse studenteleven. Haar studiegenootje, Daniella, komt hier al regelmatig over de vloer voor koken en eten of filmpje. ‘k heb nog niet echt mensen leren kennen, tot mijn scha en schande, maar daar komt verbetering in, zie muziek 

Voor de wandelaars onder jullie, Bristol lijkt me een wandelparadijs. Het is enorm heuvelachtig en je hebt overal prachtige vergezichten. Echt, naar het stadscentrum sjokken en terug is zeer vermoeiend, laat zitten al die sportieve arbeid (Midas Dekkers?), uitgeput ben je zeker.

Intussen zijn we al ’n dag verder en zijn de sollicitaties binnen. Ook heb ik me ingeschreven in een interimbureau voor PR en Barwerk. Ik dacht, sociaal werk...dan kom je altijd dezelfde mensen tegen ‘goodie two shoes’ (mensen die anderen willen ‘helpen’, u kent het type wel) en leer je eigenlijk niet veel nieuwe mensen kennen...Wat dan wel doen? PR, etc...dus mijn cv binnengedaan bij dat kantoor en ‘k mag een training volgen over de wetten ivm hygiëne en etiquette en dan gaan ze actief op zoek naar travail pour moi. De dame in kwestie was behoorlijk onder de indruk van mijn cv, zelfs toen ik zei dat het vooral vrijwilligers werk en studentenarbeid was. Dat is dus ook al mooi meegenomen.
‘k heb ook nog drie boeken gekocht (jaja, ik ga met meer boeken thuis komen dan ik aan kan;))Engeland heeft namelijk goeiekope boeken. Eentje is “scar tissue” van de zanger van de red hot chili peppers, een echte aanrader!! Een ander is van Terry pratchett (uiteraard), een nieuwe! Genaamd “Wintersmith” en de derde is Robert Rankin, een van zijn laatste boeken in de Oxfam voor 2 pond, zo’n 3 euro dus

Alle, tot de notste keir

Geen opmerkingen: