maandag, oktober 09, 2006

Interslet perikelen

triestig!

Het is on-ge-lofelijk hoe veel moeite het kost om hier een internet aansluiting te bekomen. Engelsen zijn ontzettend bang dat je niet kan betalen of niet legaal in hun land bent. Gevolg, ze vragen allerlei bewijzen en doen credit checks (kijken of ge geen geschiedenis van wanbetaling hebt) NOG extremer vind ik dat ze nu zelfs voor internet een rekeninguittreksel moeten hebben. (geloof me he theeft me een week en half gekost om hier achter te komen) Ze moeten dus effectief weten hoeveel geld er op mijn rekening in België staat (en daar moet dan nog es mijn thuisadres bij staan) om toe te staan een internetaansluiting te openen...kunt ge u da voorstellen. Nu ik heb geen grote geheimen, maar 'k vind het toch wel drastisch!

Voor de rest gaat het hier zijn gangetje, Annelies is naar school en ik heb gezocht naar vrijetijdsbestedingen. vooral muziek dinges. Morgen heb ik om twaalf uur een afspraak met Blue Arrow. Een kantoor dat uitzendwerk doet voor PR en aanverwanten, dat waren diegenen die onder de indruk waren van mijn cv (zegt ofwel veel over hun ofwel veel over mij;)). Dus...keep my fingers crossed. Ik heb gehoopt op werk te vinden voor november (al is het maar tijdelijk) voor de rest me niks wijsgemaakt...ook al héb je gestudeerd, forget it:) werken moet ge voor uw job te vinden;)(en maar goed ook)

Nog iets waar ik stil bij gestaan heb. ik snap niét waarom die engelsen hun cafés meestal tegen twaalf uur dicht hebben...écht niet:) ok, vroeger was dat hier een wet, en moesten de cafés op tijd sluiten, maar nu is die wet afgeschaft en toch...Het resultaat laat zich raden. Engelsen gaan zodra 't werk gedaan is rap rap naar huis, kleden zich snel om en huppa aan de toog hangen en zuipspelletjes spelen = strontzat tegen elf uur en om half twaalf roet de toog: de laatste ronde!!
twaalf uur...gelieve te vertrekken...
nou, dan toch liever het Belgische café hoor :)

Allé, haddouch goed en 't beïste wör
Orb

1 opmerking:

Rafael zei

Heet dat niet binge-drinking of zoiets?