zaterdag, oktober 28, 2006

it's all happening at the zoo, I do believe it, I do believe it's true

Simon and Garfunkel zongen het al, de zoo is een wonderlijke plaats. Mijn werk is er in één woord super! Ik ben de 'chef's assistant' wat wil zeggen dat ik leuke werkjes krijg. Ik moet gerechten maken (simpele weliswaar) de chef (een dikke engelse goedlachse vrouw genaamd Tracy) helpen als zij gerechten is aan het maken én ik leer bij op kookvlak:) Ik weet nu hoe ze de befaamde engelse muffins maken en wat er allemaal in een flapjack zit (heb ik helpen maken) en nog veel meer. Het leuke is ook dat als zij op pauze is of even weg is, ik de leiding over de keuken heb. Ze vertrekt dan met de woorden: you know what's supposed to happen, keep an eye on the lunchbreaks (m.a.w. check of mensen wel pauze nemen en nie te lang) and finish up what needs to be finished.
In praktijk wil dat zeggen dat ik gerechten afmaak, frieten bak, dingen verpak die in de frigo moeten, mensen aanzet om pauze te nemen (jaja geloof het of niet;)) en dus even baas ben over de keuken:)
Bristol zoo is zelf ook heel leuk. Het is een kleine zoo, met aapjes (waar je effectief tussen kan wandelen!!), een reuzeschildpad, pelikanen, leeuwen, etc, zelfs een insecten habitat (boven de keuken...don't ask...:)).
Jammer dat ik er maar tot dinsdag mag werken. het is nochtans een schitterende werkplek, k heb al gepolst naar vaste betrekkingen maar helaas er zijn er geen vrij.

Novotel heb ik ook bezocht. Ik had deze morgen een afspraak met een persoon genaamd 'julian' (op zen frans uitspreken, 't is ne fransman) en heb er effe mee gebabbeld. Pluspunt is mijn middelbaar diploma minpunt is geen ervaring in de hotelsector, maar hij "houdt me op de hoogte". Veel hoop heb ik er niet op, k had wel al door dat hij die kok waar ik eerst werkte een plezier deed en 'k heb hem dan maar ook gerustgesteld dat 'm zich nie verveeld moet voelen en als 'm iets heeft mag ie altijd wat laten weten en dan zal ik met plezier komen. Nog iets grappig, hij zei dat als ik er zou gaan werken ik mijn baard moet afscheren. Ik vroeg voor de duidelijkheid of hij bedoelde dat ik 'm ordelijk kort moet knippen of dat ie echt af moet...hij zou dus echt af moeten:)
On vera, kheb effe Frans met 'm gesproken, maar 't was me wel duidelijk dat hij vond dat 'm zijn tijd verdeed met mij omdat ik nie echt hotel ervaring heb. 'k heb van hem wel gehoord dat er altijd wel werk te vinden is in hotels, dus misschien es gaan peilen (bristol zit TJOKVOL hotels) bij de andere rijke zakenmannen hotels;).

Vandaag heb ik getapt op een voetbalwedstrijd van FC Bristol. Heel leuk (vooral omdat het dubbel loon oplevert;)), maar een heel groot verschil met de rugby wedstrijd. De opgekropte agressie bij voetbal is enorm. Zowel op het veld als in de tribunes. tijdens de rugby wedstrijd was iedereen uitgelaten maar niemand was agressief. Niet dat ik agressieve mensen ben tegengekomen, maar je voelde wel dat veel mensen 'a push away' waren van fysiek geweld, ze spreken je bijna roepend aan, raken vlug gefrustreerd, spreken constant met scheldwoorden...Etc, 'k snap dus wel de enorme security maatregelen bij de voetbal (waar die van de rugby zeer magertjes zijn achteraf bekeken). MJa, misschien iets om van te leren? allemaal rugby spelen?;)

ahja, we hebben dus gewoonweg internet op ons appartement!! ongelofelijk hé, 't staat nog niet helemaal op punt (router problemen), maar we werken er aan ;)

Lief zijn hé:)
Rob

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Aargh, nu pas gemerkt dat je hier ook een bericht kan nalaten. Ikke volg alles wel hoor... Dat je ooit in een ZOO zou terechtkomen heb ik altijd al wel gedacht zenne :-P
Anyway, je zal zekers vanaf nu meer van mij horen. Daag, Maarcel.

Rafael zei

Ik ben altijd lief :D

Dat hij ooit in een zoo zou terechtkomen had ik ook al wel es gedacht, maar aan die kant van de tralies???? :D
Ge kunt het precies wel hebben in de horeca.
Ben naar de nieuwe film van Larry Clark aan het kijken, Wassup Rockers...na Kids en Ken Park gaat het precies alleen maar bergaf.