zaterdag, november 25, 2006

If it rains in Bristol...

Breken stukjes tand af.
Gisterenavond getuige geweest van een historisch moment. Bristol Rovers (rugby) zijn er in geslaagd aartsrivalen Glouchester (spreek uit Gloster)van de gedeelde eerste plaats te verdrijven tijdens een zenuwslopende wedstrijd. (http://www.bristolrugby.co.uk/)Met andere woorden, op dit moment staat Bristol op nummer 1 in de Rugby Premiership. Leuke avond dus, lekker veel bier getapt, kassa die van geen kanten meer klopte na een kwartier en regen...man man man, ik had op de radio gehoord overdag dat het ging stormen dien avond. Natuurlijk stonden wij dus buiten in een houten gebouwtje bier te tappen...regen en wind geselden ons uren aan een stuk, maar de sfeer bleef opperbest, vooral omdat wij tenminste nog een dak boven ons hoofd hadden en die supporters to-taal niet:)
enfin, Bristol deed het goed, de regen kuste de aarde alsof het de laatste keer zou zijn en ik moest naar huis. Zo snel als ik kon naar de bushalte gestapt, aldaar op de laatste (geluk gehad!) bus gesprongen (die stond er al) en naar het centrum. In het centrum aangekomen...jip begon het te gieten. Bristol is zeer heuvelachtig en het gevolg was dat alle straten geïmproviseerde riviertjes werden. Ook had het weinig zin om ergens te schuilen want door de gure wind kwam de regen overal een bezoekje brengen. Al ploeterend door de overstroomde straten baande ik me een weg naar ons appartement. Annelies lag al in bed (lekker warm en droog)en natuurlijk, de engelse ironie is nooit ver weg, toen ik ons straatje inzwom (lopen was er al niet meer bij) begon de ergste regen weg te trekken...

over die stukjes tand dan. tijdens het smakelijk verorberen van een filet Haddock (vis, kheb de vertaling nog niet opgezocht maar het is niet die kapitein;))met frietjes ... bleek ik ook een stukje tand opgegeten te hebben ... dus, tante lieve, ik heb raad nodig:) Er is een stukje afgebroken van een kies rechts onder, maar de vulling zit er nog in dus ik heb geen pijn...wachten tot rond kerstmis voor een spoedopname chez vous of hier een tandarts zoeken (zeer prijzig):)

allé, gezijt weer op de hoogte van mijn avond-uren en tandengeknars;)
Adios
Rob

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Rob,

Vandaag pas dit relaas gelezen; als er geen tandpijn is kun je gerust de kerstvakantie afwachten;

groetjes tante Lieve