zaterdag, december 09, 2006

En dan klinkt het: Ladies and gentlemen, welcome


To the night it snowed in Rio!!!! For your convenience we ask you to remain seated for as long as the entertainment is going on. This is for your safety and that of our staff. During this entertainment your dinner will be served.

En dit is de "cue" (lees kjoe) voor ons om in een rijtje uit de keuken te stappen met in onze handen het voor-voorgerecht. Niet veel soeps, maar indrukwekkend om te zien als een slordige 100 obers uit de keuken komen in slangvorm:)
Hoe was het? Tot nu toe heel fijn. De eerste avond (woensdag) was zwaar en spannend...maar verliep vlekkenloos. Het team dat mij toegewezen was had gelukkig ervaring met grote festiviteiten en waren heerlijk om mee samen te werken, er is werkelijk niets misgelopen, en dat is tegen al mijn verwachtingen in;).
Woensdag verliep zelfs zo vlekkenloos dat Blue Arrow van SoDexHo UK een 'pluimpje' heeft gekregen omdat wij zo vlekkenloos gewerkt hebben (de chocolade - en koffie vlekken nagelaten dan:)). Ik kreeg zelfs een compliment van mijn Team Manager (Astra) dat ze zeer tevreden was over mij...juihh!! (denk dat het was omdat ik de helft van de avond met een rio-carnavalsmasker en dikke opgeblazen plastic lippen heb rondgelopen...een mens moet toch iets doen om zich te amuseren niet?).

Woensdag serveerden we 735 mensen en ik had 'n team van 5 personen (normaal 6 of 7) en een extra tafel van 14 mensen (normaal max 12) en toch ging het goed.
Gisteren (vrijdag), was er minder volk (200 mensen minder) met als gevolg dat het er een stuk gemoedelijker aantoe ging bij het serverend personeel. Mijn team van gisteren was op één meisje na volledig onervaren maar toch hebben ze puik werk geleverd! Is dat niet kunnen;) Ik heb gisteren wel een stapeltje van 3 borden op een vrouw haar k nie laten vallen waarbij het onderste bord op haar knie in stukken brak. Hoe gebeurt zo iets? Wel...toen wij het hoofdgerecht aan 't afruimen waren was er animatie bezig (lees danseressen op het podium) en de vrouw in kwestie vond het nodig om plots op te springen toen ze een liedje herkende...en duwde mij half omver...en de borden op haar knie...gelukkig was ze niet gekwetst en ik heb maar rap Astra (manager) geroepen om de morele brokken te lijmen (het bord was helaas onherstelbaar stuk).

Voor de rest bestaat mijn leven nu uit werk:) lol, nee toch niet, we moeten nog kerstinkopen doen en dat wordt zoeken naar een gaatje waarbij we allebei kunnen! Vanavond weer sneeuw in Rio en zondag dagje vrij en dan volgende week weer vollenbak van maandag tot en met zaterdag...ik ga 12 keer Kerstmis gevierd hebben voor ik thuis ben voor "the real thing"!!!

Ladies and gentlemen, we hope you had a good time, here at the night it snowed in Rio!!! Please remember our neighbours as you leave, and drive safely!

Rob

Geen opmerkingen: