zondag, december 10, 2006

Mr Gekko and his friends


Gisterennacht teruggekomen van een enorm hectische avond in Rio en wat bleek, het had zowaar gevroren! Ongelofelijk, 9/12/2006, en nu pas vriest het, zou Al Gore toch gelijk hebben?;)
De avond zelf was zeer hectisch omwille van verschillende redenen. Er waren 750 personen, de leeftijd van die personen was gemiddeld 25 en de meeste mensen van de meeste teams waren nieuw (weekend shifts)...gevolg...De hoeveelheid volk stond garant voor een zeer gehaaste bediening waar er weinig ruimte is voor "speciallekes" (gluten vrij, vegetarisch, etc), de gemiddelde leeftijd betekende dat ze niet de "English courtesy" hebben zoals de ouderen dat wel hebben. Ouderen gaan rustig zitten als ze zien dat er eten aankomt, zijn galant en bedanken je. Deze generatie (ja ik weet het, ik hoor daar ook bij) is onbeschoft, onbeleefd en geeft geen zier om anderen buiten zichzelf. Hoe kan ik zulks een boude uitspraak doen? Wel...ga gerust eens een hele avond opdienen en u weet het:). De gehele crew "kroew" teamleaders kloeg er over, u heeft de foto gezien, veel ruimte tussen tafels is er niet en dat vullen ze dan op met zichzelf en als je beleeft vraagt of ze even opzij willen gaan zodat je doorkan met eten voor andere tafels kijken ze neerbuigend of mompelen ze iets grofs en blijven ze rustig staan. Ook verwisselen ze van tafel en gaan ze er van uit dat wij dat allemaal zien en onthouden en zijn ze boos als we het eten niet naar de "juiste" tafel brengen, etc etc etc (het was één bedrijf wat de hele tent afgehuurd had, wrsl daarom dat ze onderling wisselden). De weekend-shift van onze ploegen zorgde dan weer voor een onervarenheid (ik had één meisje dat het eerder had gedaan) waardoor veel dingen trager gebeurden en ik strenger heb moeten zijn:). Enfin, maandag zouden er mar 400 mensen moeten zijn, dus dan zal het weer rustig aan gaan (laten we hopen:))

Voor de geïnteresserden, de foto hierboven is van onze Gekko Pigro (Italiaans voor lui;)), die altijd slaapt en krekels eet. Die krekels hebben gisteren blijkbaar ook ons appartement verkend, Dani (Duitse vriendin van Annelies) had per ongeluk het doosje krekels op de grond gegooid en ik had het vergeten tegoei tesluiten, gevolg was dat de krekels blijkbaar ook ons appartement bezichtigd hebben! Misschien lopen er nog ergens een paar rond, maar we hebben een "fly catcher" plant dus daar zal er wel eens een in kunnen belanden:).

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Foto's! Eindelijk (van uwer zijde dan toch :))! Wauw, die zaal ziet er prachtig uit, maar vlot werken erin... dat moet iets anders zijn. Prettige pre-kerstdagen daar in het sfeervolle Engeland :)

Anoniem zei

Snow in Rio, met dat weer? Al Gore zal wel gelijk hebben.

...omdat ik de helft van de avond met een rio-carnavalsmasker en dikke opgeblazen plastic lippen heb rondgelopen
->eu, ik heb u nooit anders gekend :-PPP

...Deze generatie (ja ik weet het, ik hoor daar ook bij) is onbeschoft, onbeleefd en geeft geen zier om anderen buiten zichzelf
-> zelfkennis is het begin...
maar zie, de balans komt terug in evenwicht!

Die evenementen, ik dacht wel dat het hectisch ging worden, die 1ste keer was te goed gegaan hé.

Sprinkhanenplaag, Gekk(e) Pigro zal die klus wel klaren :-)